Wortal Webmastera - źródło informacji dla tworzących strony www |  e-marketing / programowanie / webdesign / narzędzia          powered by CubeMatic.com

 

  WEBMASTERS    SKRYPTY

Strona glówna
HTML
JavaScript
PHP
CGI
MYSQL
CSS
SSI
WML
SGML
Offline
Photoshop
PHP
CGI
ASP
JavaScript

Artykuly

FORUM

  NARZEDZIA      SYSTEM

Grafika
Szablony
Czcionki
Porady

Download

  e-BIZNES

Artykuly
Linki
Profesjonalna strona
Nasza oferta
E-booki
Tanie strony www Warszawa

  NIEZBEDNIK

Za darmo
Kasa
Rejestrator www
Aktualności
Domeny
Konwerter ISO

  INNE

DOS
O stronie
Ksiega gości
Kontakt

Zgloś bląd!

 Polecamy:
 śmieszne zdjecia
 Hiszpanski Warszawa


Szukaj pliku



 SERWIS  

Xklonos

Promocja strony WWW

Dlaczego oglądalność mojej witryny jest tak niska, a przecież jej wartość merytoryczna jak i graficzna jest bardzo interesująca?
Czy robię coś nie tak jak należy? Postaram się odpowiedzieć na to pytanie, przecież rozwiązanie może być bardzo proste.

Od strony technicznej
Zanim przystąpimy do promowania naszej witryny powinniśmy ją dostosować do paru obowiązujących zasad, których pominięcie skazałoby na zagładę nasze trudy w pozyskaniu nowych odwiedzających.

Nasz serwis powinien przyciągać oko, tzn. całość, czyli szata graficzna jak i treść muszą zainteresować naszego potencjalnego klienta. Witryny typu "Moja strona", "Strona o mnie" nigdy nie przyciągną rzeszy odwiedzających.

Następnym krokiem podjętym przez nas powinno być skrócenie czasu, jaki przeznaczony jest na otwarcie się strony do 15 sekund, dalsze oczekiwanie na załadowanie naszej strony skazałoby ją na zagładę, gdyż nikt nie lubi długiego oczekiwania zwłaszcza ci, którzy łączą się do Internetu poprzez TPSA.

Chcąc dążyć do naszego limitu czasowego powinniśmy zoptymalizować objętość plików html, aby pojedynczy dokument nie przekraczał magicznej liczby 30 KB., jeżeli po zoptymalizowaniu nasza strona będzie stanowczo za długo się otwierała powinniśmy poszukać nowego providera, czyli osoby, która udostępnia nam serwer.

Należy pamiętać także o częstych aktualizacjach serwisu nikt, bowiem nie jest zachwycony ze starych informacji. Również dobry adres przyczyni się do naszego sukcesu w sieci. Pamiętajmy, że powinien być krótki, łatwo wpadający w ucho i przyjazny. Strona o nazwie http://mój serwer.pl/darmowe konto/pty/kazik/index.html będzie skazana na niepowodzenie ponieważ któż zapamięta taki adres. O wiele prościej jest przecież zapamiętać http://www.kazik.prv.pl .

Darmowe aliasy

http://www.prv.pl
http://www.z.pl
http://www.w.pl
http://www.of.pl
http://www.nethit.pl
http://www.topnet.pl

Ostatnią rzeczą, jaką należy wykonać, to poprawne zastosowanie znaczników Meta. Do tej sprawy możemy podejść z dwóch perspektyw, wygenerować je za pomocą odpowiedniego programu lub wypełnić sami. Poprawne wypełnieniem Meta tagów przedstawiam na listingu nr.1. Podczas wypełniania radzę abyśmy wczuli się w rolę naszego drogiego odwiedzającego. Wpisanie bezużytecznych setek "Keywords" nie wystarczy, należy je wpisywać z rozwagą i przemyśleniem.

(listing nr. 1)

<META NAME="Keywords" CONTENT="Słowa kluczowe">

<META NAME="Description" CONTENT="Opis strony">

<META NAME="Author" CONTENT="Autor strony">

<META NAME="Copyright" CONTENT="Prawa właściciela">

<META NAME="Subject" CONTENT="Temat strony">

<META NAME="Language" CONTENT="Język">

<META NAME="Robots" CONTENT="All">

<META http-equiv="Reply-to" CONTENT="mój@adres.email">

<META http-equiv="Content-Type" CONTENT="text/html; charset=ISO-8859-2">

Wyszukiwarki

Jednym z najlepszych sposobów, które posłużą nam do promocji witryny to dodanie jej do wyszukiwarek. Ponoć 80% ruchu na witrynach zawdzięczamy właśnie im.

Jednak jak przystąpić do dodawania strony do tak dużej ilości wyszukiwarek? Istnieje na tą bolączkę kilka sposobów. Możemy zainteresować się usługą zwaną web positioningiem, lub skorzystać z programów, które to automatycznie wypełniają na raz tysiące wyszukiwarek, jak także próbować własnoręcznie wypełnić wszystkie formularze. I znów rodzi się pytanie, który sposób jest odpowiedni dla mnie, da większy pożądany efekt.

Usługi z tytułu web positioningu są płatne, ceny wahają się w granicach od 500 - 10 tys. złotych, więc jeśli nie mamy pieniędzy to sposób nie dla nas, choć zalet web positioningu nie należy lekceważyć. Usługa, którą on oferuje to nie tylko dodanie naszej strony do paru wyszukiwarek, to przede wszystkim optymalizacja witryny pod kątem meta tagów, doborem odpowiednich słów kluczowych, zastosowanie technik wspomagających.

W Polsce owa usługa dopiero rozpościera swe skrzydła jednak warto się nią zainteresować, a korzyści, które z niej przyjdą mogą być niebagatelne.

Firmy oferujące web positioning
WJX marketing - http://www.esukces.com / http://www.wjxmarketing.com
Overnet - http://www.overnet.pl
SMI - http://www.supermedia.com.pl

Kolejną pozycją do rozpatrzenia są programy, które to ułatwią nam wypełnienie setek formularzy.

Programy rejestrujące naszą stronę w wyszukiwarkach i katalogach(tabelka)
Submission Wizard - http://www.submission.com
Free Submitter Pro - http://www.data-village.com
WebPosition Gold - http://www.webposition.com
AddWeb - http://www.cyberspacehq.com
SubmitWolf Pro - http://www.trellian.com
UVSubmit 20 - http://www.triosade.com

Jedyną wadą owych programów jest to, iż nie dodają one do Polskich katalogów czy wyszukiwarek, zaś do wyszukiwarek w USA. W przypadkach, kiedy jednak pragnęlibyśmy zaistnienie w Polskich wyszukiwarkach, pozostaje nam wypełnienie rejestratora ze strony WWW. Jest to lepszy sposób niż programy, choć nie tak pokaźny. Rejestratory na stronach nie zgłaszają naszej strony do setek formularzy, lecz w najlepszym przypadku do kilkudziesięciu. Jednak owymi rejestratorami możemy działać na rynku Polskim, zaś programy takiej funkcji jak już wspomniałem nie posiadają.

Sieciowe rejestratory stron w wyszukiwarkach

http://www.webhelp.pl
http://start.net.pl/rejestrator.htm (35 wyszukiwarek)
http://www.netmagia.pl
http://www.start.com.pl
http://www.scrypty.com
http://www.webinside.org

Pozostaje nam ostatnia metoda, która jest nudna, pracochłonna i przynosi niewielkie korzyści, jest to po prostu ręczna rejestracja strony w wyszukiwarce (katalogach).

Osób działających w ten sposób jest mało wszyscy przeważnie korzystają ze sposobów, które są prostsze i owocniejsze w pracy. Jednak, jeżeli ktoś by się o ten sposób pokusił niech wcześniej przygotuje sobie gotowe dane np. zapisane w notatniku i korzysta z nich podczas wypełniania formularzy wklejając tylko poszczególne wyrazy. Znacznie ułatwi sobie pracę działając w ten sposób, niżby miał się zastanawiać, co wpisał w poprzednim formularzu tracąc tylko czas.

A może tak banerek?

Przez wielu webmasterów uważany jako najlepszy sposób promowania stron WWW. Jednak czy jest tak w praktyce. Oczywiście nie, statystyki mówią, iż na sto wyświetleń naszego banera tylko jedna osoba kliknie na niego. Oczywiście skuteczny baner powinien być ciekawy wizualnie, odznaczać się na tle innych, przedstawić nasz serwis w jak najlepszym świetle i skusić klienta, aby kliknął na niego. Kiedy dopracowaliśmy nasz baner możemy podjąć następujące kroki zapisać się do systemu wymiany banerów. Przystępując do takiego serwisu należy najpierw zastanowić, z którego z nich wyniesiemy jak największe korzyści np. czy zapiszemy się do systemu o takiej samej tematyce jak nasza strona czy zaś baner ma się wyświetlać na witrynach o różnej tematyce. Czy system ma być dla witryn z oglądalnością powyżej np. 50 osób dziennie lub też "open" czyli dla wszystkich. Musimy sobie odpowiedzieć na te pytania nim zaczniemy wybierać z pośród gąszczu systemów.

Pamiętajmy także, aby wybrać solidną firmę tzn. taką, która istnieje na rynku od kilku lat, a klienci jej są zadowoleni. Często, bowiem spotkać można systemy, które niedawno powstały a już upadają, brak im odpowiedniego zaplecza finansowego, co pociąga za sobą konsekwencje. Sam pamiętam, że przystąpiłem do nowo narodzonego systemu wymiany banerów, z którym miałem masę kłopotów. Na początku firma przenosiła się kilka razy na nowy serwer, co wymagało ciągłej zmiany wstawki. Kiedy to po raz czwarty zmienili serwer zrezygnowałem z nich.

Dlatego też polecam sprawdzone firmy, które to pozwolą zaoszczędzić nam trochę zdrowia. Jeżeli jednak przy przystąpieniu do dobrego systemu, wyświetlenia banerów na naszej stronie są sporadyczne, co oznacza, iż nasz baner na innych stronach też rzadko będzie się wyświetlał, pozostaje nam tylko wykupienie wyświetleń. Oznacza to, że jeżeli wykupimy np. tysiąc wyświetleń, nasz baner wyświetli się tysiąc razy na stronach uczestników systemu. Jest to dobre rozwiązanie dla stron, które dopiero powstały i mają małą ilość odwiedzin. Po za tym przystępując, do któregokolwiek z systemu wymiany banerów otrzymujemy tzw. na zachętę parę set a nawet kilkaset darmowych wyświetleń naszego banerka. Jeżeli cały ten system wymiany banerów do nas nie przemawia warto wtedy zainteresować się zleceniem kampanii banerowej. Firmy, które zajmują się takimi przedsięwzięciami umiejętnie dobiorą nam strony, z odpowiednią oglądalnością i tematyką, aby frekwencja kliknięć na nasz baner była jak największa. My osobiście o nic się nie musimy obawiać chyba, że o sposób zebrania pieniędzy na owe przedsięwzięcie, gdyż nie jest to usługa darmowa.

Najlepsze systemy wymiany banerów

Bannermania - http://www.bm.net.pl
Banner za Banner - http://bannery.chmurka.pl
Banner Power - http://www.bannerpower.cis.com.pl
Magic Banner - http://magic.koti.com.pl
Ban4u - http://banner.canpol.pl

Warto też zawiązać współpracę z serwisem o podobnej tematyce jak nasz, poprzez wymianę owych banerów. Czy jest to dobre rozwiązanie trudno powiedzieć, na pewno powinno przynieść nam jakieś korzyści, a w razie braku takowych możemy przecież zerwać współpracę. Nie zapomnijmy jednak, aby oba serwisy nasz jak i naszego partnera miały podobną oglądalność, w innym przypadku nasz system nie będzie działał na równych prawach. Przecież nie chodzi nam o oszustwo, jednej ze stron.

Możemy także przystąpić do jednego z systemów wymiany butonów. Ideologia jest taka sama jak w przypadku systemów wymiany banerów.

Systemy wymiany butonów

http://www.cgi.team.pl
http://insiderpress.pl/bp
http://netbanner.w.interia.pl/button
http://small.bannery.pl
http://www.wyszukaj.banner.prv.pl

Webring

Jest to zamieszczenie specjalnego, butona który jest odnośnikiem do stron o tej samej tematyce. Niestety nie możemy wpłynąć na jego kształt czy kolor jedyne, co nam pozostaje to wybór miejsca, w którym go umieścimy na naszej stronie. Nie jest to nowa usługa, lecz chyba nie jest zbyt popularna a szkoda.

A przecież odnieść możemy spore korzyści, dlatego że cały system nie opiera się o ratio tylko odnośniki wyświetlane są za pomocą czystego zbiegu przypadku. Nigdy nie wiemy klikając na link, która ze stron się otworzy. Nie wiążą nas żadne limity gdyż nie ma znaczenia ile kliknięć było z danej strony jak to jest w stosowane w systemach wymiany banerów, nasz odnośnik zawsze będzie wyświetlany. Pamiętajmy, że biorąc w nim udział nic nie tracimy (chyba, że trochę z szybkości załadowania się strony), na dodatek jest to usługa darmowa.

Najpopularniejszym, webringiem według mnie jest ten, który prowadzi Republika (http://www.republika.pl).
Dlaczego warto jest przystępować do najlepszego? Ponieważ jeżeli będzie mało stron w naszej kategorii to automatycznie będzie mniej kliknięc na owy buton, co spowoduje, że nasza strona będzie miała mniejszą frekwencję wyświetleń.

Konkursy

Czasami, zdarza się, że strona istnieje parę dni czy miesięcy w sieci a możemy na niej spostrzec, że organizuje różnorakie konkursy przeważnie konkurs na stronę miesiąca. Nagrodą jest wyświetlanie, banera na stronie, która organizuje owy konkurs. Zastanawiające jest to, że przecież strona jest młoda i zazwyczaj jeszcze niedorobiona a już organizuje konkurs na najlepszą stronę miesiąca? Otóż jest to chwyt, który ma polepszyć oglądalność witryny, która zorganizowała konkurs. Jest ona, bowiem promowana poprzez zamieszczanie butonów na stronie biorącego udział w konkursie. Stwierdzić można, że jeżeli wygramy cały konkurs nagrodą będą wyświetlenia banera, otóż jest to prawda, lecz kto odniesie większy sukces? Nasza witryna, która to otrzyma nagrodę czy strona, która będzie miała buton na wszystkich, które biorą udział w konkursie?

Odpowiedz myślę, że jest prosta i łatwa do zrozumienia. Uważam, że branie udziału w takich konkursach to pewne oszustwo, ponieważ sami jesteśmy wykorzystywani. Cała sprawa ma się inaczej, kiedy bierzemy udział w konkursie, który jest organizowany i oceniany przez profesjonalne grono za wkład włożony nad tworzeniem serwisu i całą jego część graficzną. Strony są wtedy sprawiedliwie oceniane, a dla nas mogą przypaść cenne nagrody. Oczywiście i my możemy zorganizować konkurs, niektórych ludzi przyciąga już samo słowo konkurs.

Rzecz w tym, że trzeba mieć sponsora a w dzisiejszych czasach o niego trudno, chyba, że nasz serwis cieszy się, co najmniej tysięczną oglądalnością dziennie. Znam serwisu, które postawiły na ten sposób reklamy i po paru miesiącach cieszyły się wysoką oglądalnością.

Na zakończenie

Sposobów na promocję strony w sieci jest mnóstwo, wystarczy tylko pomyśleć a na pewno wpadnie nam do głowy jakiś genialny pomysł. Na koniec tylko dodam, że można do promocji użyć formularzy poleć serwis, kiedy to sami użytkownicy sieci robią nam reklamę. Również warto jest zamieszczać ogłoszenia w gazetach (np. Magazyn Internet umożliwia zamieszczenie takowych ogłoszeń), telegazecie (str.380) w telewizji, jeżeli tylko kogoś na to stać, ogłosić na specjalnie przygotowanej do tego celu grupie dyskusyjnej (pl.comp.www, pl.comp.www.nowe-strony), lub też wypełniać ogłoszenia na różnych stronach WWW (jest to chyba najmniej skuteczny sposób).

Pamiętajmy jednak, że wysyłanie setek listów do przypadkowych osób, spamerstwo jest tępione w Internecie i raczej zniechęci naszych potencjalnych odwiedzających. Nie krzycz też wielkimi literami, że strona jest genialna, jedyna, niepowtarzalna i koniecznie cały świat musi ją zobaczyć. Wzbudza to na ogół irytację u innych. Jeżeli strona jest ciekaw i zawiera wiele informacji sama się obroni przed konkurencją. Należy pamiętać jednak, że nie od razu Rzym zbudowano, wszystko przyjdzie z czasem i nawet najlepsze sposoby nie gwarantują 100% sukcesu. Trzeba również iść do przodu, ponieważ kto stoi w miejscu ten się cofa.

Popularne systemy ogłoszeniowe

http://www.info.net.pl/
http://www.anonse.pl/
http://www.chmurka.pl/ogloszenia/
http://tablica.web-factory.pl/
http://www.ktogdzie.com/
http://www.news.com.pl/Tablica_Ogloszen/
http://www.kurier.net.pl/twojeog.asp
http://www.on-line.pl/ogloszenia/
http://www.witryna.pl/
http://www.anons.prv.pl/
http://ogloszenia.gery.pl/
http://www.ogloszenia.telvinet.pl/TitlesList.epl
http://ogloszeniownia.prv.pl/
http://www.neta.com.pl/
http://www.witryna.pl/
http://www.ogloszenie.cjb.net/
http://www.tablica.com/
http://www.ogloszenia.merix.com.pl/
http://ogloszenia.online.pl/praca/
http://www.reporter.pl/


Autor :
Sir David
sirdawidd@hoga.pl

<== WSTECZ =

R E K L A M A

^top^