Wortal Webmastera - źródło informacji dla tworzących strony www |  e-marketing / programowanie / webdesign / narzędzia          powered by CubeMatic.com

 

  WEBMASTERS    SKRYPTY

Strona glówna
HTML
JavaScript
PHP
CGI
MYSQL
CSS
SSI
WML
SGML
Offline
Photoshop
PHP
CGI
ASP
JavaScript

Artykuly

FORUM

  NARZEDZIA      SYSTEM

Grafika
Szablony
Czcionki
Porady

Download

  e-BIZNES

Artykuly
Linki
Profesjonalna strona
Nasza oferta
E-booki
Tanie strony www Warszawa

  NIEZBEDNIK

Za darmo
Kasa
Rejestrator www
Aktualności
Domeny
Konwerter ISO

  INNE

DOS
O stronie
Ksiega gości
Kontakt

Zgloś bląd!

 Polecamy:
 śmieszne zdjecia
 Hiszpanski Warszawa


Szukaj pliku



 SERWIS  

Techniki Promocji

Stosowanie właściwych technik promocji i sprzedaży jest niezbędne w równym stopniu do propagowania stron o biedronkach jak i stron zajmujących sprzedażą czy też właśnie promocją.

Wielu budując własną stronę, a potem publikując ją w sieci ulega złudzeniu, że ich produkt będzie sprzedawał się sam, a pozostali Internauci zachowają się zgodnie z ich oczekiwaniami. W taką właśnie pułapkę wpadają nie tylko twórcy pojedynczych stron, ale równie często wielkie portale, nie tylko małe firmy, ale równie często wielkie przedsiębiorstwa. Błąd ten objawia się w braku dynamizmu w promowaniu produktu. Twórca czy też firma tworzy stronę na podstawie domyślnego planu: jesteśmy tutaj i to sprzedajemy, zostawia ją i czeka na klientów.
    Motorem wszelkich działań rynkowych - decyzji o zakupie danego towaru są ludzkie potrzeby. Poszukiwanie odpowiedzi na pytania, kto nabywa? i dlaczego? moje wyroby jest dopiero wstępem niezbędnym do osiągnięcia sukcesu zarówno przez producenta, sprzedającego jak i autora strony. Uzyskane odpowiedzi należy bezwzględnie, dokładnie przeanalizować, wyciągnąć z nich wnioski i na ich podstawie dopracować własną, indywidualną kampanię promocyjną. Kluczem do osiągnięcia sukcesu nie jest więc szukanie odpowiedzi, lecz ich wykorzystanie! Najlepiej zaprojektowana, wykonana i wypełniona najciekawszą treścią strona nie osiągnie sukcesu bez powiązania jej ze strategią działania twórcy, z jego planem marketingowym, z ekonomiczną kalkulacją zysków i strat.
Sukcesy odnoszą zazwyczaj ci, których produkt spełnia oczekiwania nabywców, zaś wielkie sukcesy wyłącznie ci, których produkt te oczekiwania przewyższa.
Odpowiedzieć, więc sobie trzeba na cztery zasadnicze pytania:

  • Jakie potrzeby mają potencjalni klienci?

  • Jakie cechy ma mieć produkt, aby te oczekiwania spełnić?

  • Jaka musi być oferta - strona, aby klientów zaciekawić?

  • Jakie techniki marketingowe muszę zastosować, aby klient to kupił?

Można wyróżnić również kilka zasadniczych elementów, które decydują w efekcie o odpowiedzi na tak postawione pytania:

  • Klienci, (do kogo kierujemy treści, które chcemy przekazać, jakie są ich potrzeby),

  • Szacunek do klienta,

  • Pomysł,

  • Produkt, - czyli strona, witryna,

  • Obszar działania,

  • Własny wizerunek (mocne i słabe strony),

  • Wizerunek publiczny (jak prezentujemy się na tle innych),

  • Pracownicy - współtwórcy,

  • Długofalowy program działania.


Sformułowanie, a później realizacja pomysłu nie jest gwarancją dla osiągnięcia sukcesu rynkowego. Jeżeli pomysł nie będzie miał podstaw w potrzebach klientów, dokładnej analizie rynku i naszych możliwości, osiągnięcie sukcesu będzie graniczyło z cudem.

Bardzo ważne jest opracowanie długofalowego programu działania. Działanie niekonsekwentne, nie wynikające z ciągłych badań rynku i skuteczności użytych już technik marketingowych zawsze leży u podłoża niepowodzeń.
   Często zdarza się, że w ramach jednej strony - witryny prowadzona jest różnorodna bardzo od siebie odległa tematyka. Twórcy takich stron wychodzą z założenia, że zwiększy to zainteresowanie szerszego grona odbiorców. To mniej więcej tak, jakby w wielkim markecie prowadzącym sprzedaż wyrobów metalowych, próbowano równocześnie sprzedawać żywność. Działanie takie wpływa na niespójny wizerunek strony wśród odbiorców i powoduje w efekcie brak zaufania. Odbiorcy zaczynają ją postrzegać jako mało wiarygodną, a twórca strony w efekcie dociera do niesklasyfikowanego odbiorcy, który jest bezwartościowy zarówno dla niego jak i przyszłych ewentualnych reklamodawców.

Z punktu widzenia rynkowego bez akceptacji odbiorców, bez jasno określonego celu, bez określenia własnego wizerunku, obszaru działania, klarownej strategii strona posiada znacznie mniej niż jest to niezbędne do osiągnięcia jakiegokolwiek, nawet niewielkiego, sprowadzającego się do ograniczonej grupy odbiorców, sukcesu.

W tym miejscu składam podziękowanie Panu Piotrowi Majewskiemu za konstruktywną pomoc w przygotowaniu prezentowanego materiału.

Autor : Tadeusz Kucharek
Strona WWW : http://prosilver.republika.pl

<== WSTECZ =

R E K L A M A

^top^